Loading...
21mrt

KNIPPR kwam te snel voor het grote publiek

Geschreven door KNIPPR Pers
|
|
reacties(0)
De innovatieve interactieve televisiedienst KNIPPR krijgt niet genoeg voeten aan de grond en stopt per 1 juni 2018. In 2016 startte KNIPPR als start-up die bestaande conventies in de televisiemarkt openbrak en daarmee de consument de regie en maximale keuzevrijheid en flexibiliteit gaf.

KNIPPR richt zich op de mobile first doelgroep. Het disruptieve bussinessmodel van KNIPPR sluit echter nog niet aan bij de behoeften van het grote publiek. Klanten eisen meer content voor nog lagere prijzen en voor een stand alone a-la-carte televisiedienst als KNIPPR is dan schaalgrootte nodig. Die schaalgrootte ontbreekt en is binnen redelijke termijn niet te realiseren. Op de televisiemarkt is echter nog steeds ruimte voor OTT TV–diensten. Deze diensten worden steeds meer geaccepteerd én verwacht door de consument. De kosten voor (exclusieve) content zijn echter hoog, waardoor het lastig is om een stand alone televisiedienst tegen een concurrerende prijs aan te blijven bieden. 

Tisha van Lammeren, Directeur Consumentenmarketing bij T-Mobile; We hebben gezien dat er potentie is voor deze unieke manier van TV kijken. KNIPPR is destijds enthousiast ontvangen en direct omarmd. Zoals bij veel start-ups, leer je al doende en kom je soms tot de conclusie dat je te vroeg de markt hebt betreden voor het grote publiek. Met KNIPPR spreken we op dit moment nog een te kleine doelgroep aan. We geloven echter nog steeds in a-la-carte OTT TV diensten, maar om onze concurrentiepositie te waarborgen moeten we het in een meer traditionele, oftewel gebundelde vorm,  aanbieden waarmee we inleveren op onderscheidend vermogen. We hebben veel geleerd van deze reis en gebruiken de (technische) kennis die we met KNIPPR hebben opgebouwd om onze challengerspositie in de markt te versterken. 

Klanten zijn op de hoogte gesteld van de einddatum over KNIPPR. Tot aan de einddatum kunnen zij televisie blijven kijken zoals ze dat gewend zijn.